poniedziałek, 14 września 2015

Postęp!

 Śliwki pod orzechową kruszonką polane miodem .

Kruszonka :
~ 5 łyżek płatków owsianych 
~łyżka mąki orzechowej 
~ posiekane orzechy włoskie
~łyżka roztopionego oleju kokosowego
~łyżka masła orzechowego 
~3 łyżki jogurtu naturalnego 
~łyżeczka karobu
~szczypta soli himalajskiej 
Śliwki przed pieczeniem posypać solą ( będą dużo słodsze ,zaufajcie mi!)
Suche składniki mieszamy z mokrymi . 
Pieczemy 20 min .180*C



Pozytywne nastawienie do siebie - nie raz najtrudniejsza rzecz na świecie Najtrudniejsza i jednocześnie najważniejsza. Jeśli ja siebie nie lubię, nie szanuje, nie cenię, to, jakim cudem ktoś inny miałby to zrobić? Bywa tak, że nasi bliscy, przyjaciele czy znajomo przekonują nas, że jesteśmy fajni, ładni, mądrzy itp. nie sprawdzajmy jak długo mogą to powtarzać. W końcu każdemu się znudzi, gdy zauważy, że jego słowa odbijają się od nas jak groch od ściany. Każdy człowiek niesie ze sobą i swoim życiem coś cennego, niepowtarzalnego, ważnego! Od niego samego tylko zależy co z tym zrobi i jak. To coś czasem jest bardzo maleńkie, bo przez lata niedoceniane, nierozwijalne a nawet negowane i odrzucane. Jest jak ziarnko, które nie ma szans wykiełkować. Zaniedbujemy siebie podziwiając innych i zazdroszcząc im, krzywdzimy siebie negując własną osobę przez porównania z tymi bogatszymi, zdolniejszymi, piękniejszymi. Zawsze znajdzie się ktoś, kto ma od nas lepiej, ale jest też ktoś, kto w porównaniu z nami żyje prawie, że w piekle. Zamiast więc tracić czas na bezproduktywne przykładanie siebie do wzorca z jakiegoś kolorowego pisma, warto zrobić coś, by było nam lepiej. Dlaczego by nie zacząć od wypisania wszystkich swoich atutów, osiągnięć, umiejętności?Można też przyjrzeć się swoim wadom, zastanowić, które warto zmienić, a które ostatecznie zostawić. Z ideałami nie da się żyć, więc odpuśćmy trochę ambicji i zejdźmy na ziemię. Każdy ma swoje mocne i słabe strony, każdy może coś w sobie zmienić, a coś musi zostać tak jak jest. Ważne jak to wykorzystamy i którą stronę pokażemy światu!
Dziś bardzo ważna wizyta dla mnie , dawno nie rozmawiałam , co to będzie ...? , lekkie "boje się " jest ale to normalne .

5 komentarzy:

  1. Przede wszystkim trzymam kciuki za wizytę, ale na pewno będzie dobrze i zobaczysz, że ten lekki niepokój nie był potrzebny. Podziwiam Cię za te głębokie przemyślenia, są bardzo prawdziwe, a wielu nie miałoby odwagi, aby je upublicznić. I dobre śniadanie, ciepłe i chrupiące :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się z tym tekstem, jak ktoś może nas pokochać jeśli my siebie nie kochamy?
    trzymam kciuki za tą wizytę, ja też dzisiaj lecę, ale chyba na jeszcze gorszą niż TY :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Jesteś cholernie mądra wiesz? Widziałam w sobie zawsze jedynie wady. Nigdy nie potrafiłam docenić swoich osiągnięć, bo ciągle to za mało. Wiecznie niezadowolona z siebie chodząca wada. Aż w końcu dostrzegłam, ze tak, człowiek ma wady. Każdy człowiek ma wady. Ja też jestem człowiekiem i też mam wady. I zaczęłam się zastanawiać w jaki sposób ja oceniam ludzi? Czy właśnie przez pryzmat ich wad? NIE. Przeciwnie, nie najlepiej czuję się w towarzystwie osób ĄĘ, bułkę-przez-bibułkę. I ja też nie chcę być ideałem. Mam wady i w momencie jak je zaakceptowałam zaczęłam lubić siebie. Wolę być dla siebie wyrozumiałą przyjaciółką niż ściągającym na dno krytykiem. Ważne też było rozstrzygnięcie czyim głosem ja siebie krytykuję. W moim przypadku był to głos mamy. Kochana, jesteś zwycięzcą :*
    Takie fajne i ,,mniam pyszne" śniadanie zrobiłaś, a ja się tak rozpisałam, no cóż. Jeszcze kilka dni i będziemy miały całe dni i noc do przegadania :D

    OdpowiedzUsuń
  4. coś w tym jest, skądś to znam, czuję podobnie.. tak trudno nam docenić siebie, po prostu powiedzieć samej sobie - lubię Cię, kocham Cię - kocham SIEBIE. i wszystkie komplementy wcale nie mają znaczenia, często nawet nie potrafimy za nie podziękować. kluczem do sukcesu jest właśnie to by być sobą i robić wszystko tak być czuć się dobrze z swoim ciałem jak i umysłem, duchem - wtedy też łatwiej będzie nam w otoczeniu innych ludzi, bo wtedy w pełni będziemy mogli pokochać drugą osobę :) bardzo mądrze to napisałaś! a śniadanie oczywiście palce lizać! <3

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo mądre, choć ciężko jest kochać i lubić siebie, często to większymi uczuciami darzymy innych niż samych siebie

    OdpowiedzUsuń